06 iun. 2019

5 greșeli pe care le fac angajatorii atunci când recrutează oameni noi în companie

Recrutarea noilor angajați este un proces costisitor, care necesită mult timp. De aceea, trebuie să te asiguri că faci cea mai bună alegere atunci când angajezi oameni noi în companie. Presiunea timpului și a finanțelor îi poate face pe angajatori să facă greșeli atunci când recrutează, iar acest lucru se observă cel mai bine pe termen lung. Iată ce greșeli fac angajatorii atunci când angajează oameni noi în companie!

Cele mai comune greșeli pe care le fac angajatorii când recrutează oameni noi în companie

1. Așteaptă candidatul perfect

În terminologia domeniului recrutării, angajatul perfect se numește „purple squirrel”. Iar acesta este incredibil de greu de găsit. O piață a muncii în care există mulți candidați pentru joburi poate paraliza procesul de recrutare al unei companii. Angajatorii cred că trebuie să existe angajatul perfect, care bifează toate cerințele de pe listele lor. Doar trebuie să îl găsească.

În realitate, candidații perfecți sunt atât de rari, încât este recomandat să alegi o persoană care îndeplinește toate cerințele esențiale și care poate fi instruită pentru celelalte. Formarea profesională a unui candidat ajută la întărirea încrederii și la creșterea productivității, descoperind chiar calități care pot fi utile în viitor. Neocuparea poziției poate scădea productivitatea în companie și dăuna moralului echipei, deoarece angajații încearcă să acopere și responsabilitățile angajatului care lipsește.

2. Se bazează doar pe interviu

Deși interviul este unul dintre cele mai eficiente instrumente din cadrul recrutării, deciziile privind angajarea nu ar trebui făcute doar pe baza acestuia. Un studiu realizat de Chally Group a demonstrat că un interviu crește șansa de a găsit cel mai bun candidat doar cu 2%. Trebuie să incluzi cât mai mulți factori pe lista ta, inclusiv CV-ul, e-mailuri, scrisori de recomandare, prezența în mediul online.

3. Evaluează personalitatea, nu abilitățile profesionale și experiența

Ar fi perfect să te înțelegi bine cu toată lumea de la birou. Dar acest lucru este mult mai puțin important decât recrutarea celor mai buni candidați. Oamenii au tendința să angajeze persoane care sunt asemănătoare cu ei. Se simt cel mai confortabil în prezența acelor candidați. Acest lucru poate dăuna organizației de-a lungul timpului. Ai nevoie de oameni diferiți cu personalități diverse, pentru a rezolva toate sarcinile. Gândește-te la un client care te scoate din minți! Nu crezi că este probabil ca un nou angajat cu o personalitate similară să aibă aceeași problemă? De asemenea, dacă ai angajat o persoană pentru că ți-a plăcut, înseamnă că ai ignorat experiența și abilitățile profesionale.

4. Se grăbesc să angajeze

Ar trebui să aștepți o perioadă, până când aplică mai mulți candidați la oportunitățile profesionale din compania ta. Dacă nu poți alege dintre mai mulți candidați calificați pentru joburile disponibile, înseamnă că nu ar trebui să te grăbești. Nu te mulțumi cu un candidat dacă nu are abilitățile cheie necesare și experiența pe care o soliciți. Câteodată, este mai bine să prelungești perioada de recrutare.

5. Uită să evidențieze cultura companiei

Una dintre cele mai mari greșeli pe care le poți face este omiterea stilului și culturii companiei, aici fiind incluse beneficiile, salariile, avantajele și flexibilitatea. Multe persoane își petrec mai mult timp la muncă decât cu familia și prietenii. Oamenii caută un anumit mediu în care să se simtă confortabil sau care să le ofere anumite beneficii. Cultura companiei poate fi deosebit de importantă atunci când încerci să recrutezi oameni noi într-o industrie competitivă.

Aceste greșeli sunt adesea fatale pentru succesul final al unui angajat nou într-o companie. Dacă ar fi evitate aceste greșeli, ar crește probabilitatea ca angajații să fie fericiți și productivi, lucru care contribuie la bunăstarea companiei.

0 Comentarii

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata