01 feb. 2019

Cum să faci interviurile mai interactive

Probabil că ai fost la câteva interviuri până acum. Poți încerca să te pregătești, să citești mai multe despre compania în cadrul căreia vei susține interviul, să afli de la alții cum s-ar putea desfășura interviul, dar adevărul este că niciodată nu poți fi sigur de cum va fi cu adevărat interviul. Unele interviuri pot dura 15 minute, iar altele chiar și două ore. Unele pot fi cronometrate, iar altele sunt doar discuții libere. Însă aproape toate tipurile de interviuri au o problemă: sunt mai mult sau mai puțin unilaterale. Vrei să știi cum să faci interviurile mai interactive? Iată câteva sfaturi!

Tips & tricks pentru a face interviurile mai interactive

Ca recrutor și manager, ai întrebări pe care vrei să le pui, lucruri pe care vrei să le cunoști pentru a-ți da seama dacă o anumită persoană se potrivește pentru o poziție disponibilă. Așa că pui o întrebare, lași potențialul angajat să răspundă, îți notezi, apoi treci la următoarea întrebare. Dar este oare aceasta cea mai bună modalitate de a încerca să cunonști un potențial angajat? Interviurile sunt cele care le dau cele mai multe emoții persoanelor care aplică pentru un job. Dacă vrei să-ți cunoști candidații mai bine și să treci peste întrebările monotone, trebuie să devii interactiv. Un interviu de angajare ar trebui să fie o conversație între potențialul angajat și recrutor, nu un discurs. Există câteva lucruri pe care le poți face pentru o interactivitate crescută a interviurilor. Iată câteva dintre acestea!

1. Organizează un interviu mobil (sau un eveniment de tip Open Doors)

Ridică-te de la biroul la care susții de obicei interviurile. Decât să ții interviul într-o sală de ședințe, fă un tur al companiei alături de candidat sau candidați, folosind timpul pentru a vorbi despre diferite lucruri. Fă-l pe candidat să simtă că face parte din experiența zilnică a companiei, prin prezentarea altor angajați, prin prezentarea și înțelegerea culturii organizaționale și, cel mai important, pentru a vedea dacă se potrivește acesteia. Poți apela la serviciile Inspire Group atunci când vine vorba de evenimentele de tip Open Doors. Mai multe detalii găsești aici.

2. Evită procesul formal al interviurilor

Vrei să îl faci pe candidat să se simtă confortabil în timpul interviului? Atunci ai nevoie de o abordare casual. În acest fel, va simți că este o conversație, nu un chestionar cu întrebări și răspunsuri. Vă puteți întâlni într-o locație neutră, cum ar fi o cafenea sau un spațiu de co-working. Un interviu mai puțin formal ar trebui să fie cu o singură persoană sau cu un număr restrâns de persoane, pentru ca acestea să se simtă confortabil, să fie sincere și deschise. În acest fel, vei putea afla mai multe despre personalitatea potențialilor angajați. Conceptul de eveniment Șezători organizat de Inspire Group te-ar putea ajuta să îți faci o idee mai exactă cu privire la acest truc de angajare.

3. Asigură-te că pui întrebări relevante

Chiar în momentul în care interviul de angajare este unul interactiv, tot va trebui să pui unele întrebări, așa că este important să le alegi pe cele care îți permit să porți o conversație cu canditatul. Erai obișnuit să pui întrebări bazate pe teorie? Cel mai bine este să le eviți și să pui întrebări bazate pe experiența candidaților. În acest mod, vei avea posibilitatea să asculți experiențele personale ale persoanelor care vin la interviu, lucru care te va ajuta să identifici modul în care acestea pot rezolva situațiile și conflictele, ce stă la baza dorinței de a face parte din compania în care lucrezi, ce domenii de expertiză cunosc și multe alte detalii importante.

Atunci când transformi interviurile într-o experiență interactivă, ai posibilitatea să iei cele mai bune decizii de angajare. Poți descoperi angajații potriviți printr-un mix de experiență, abilități, personalitate, loialitate și alți factori care se pliază pe valorile companiei. Iar interviurile interactive sunt cea mai bună modalitate de a face acest lucru.

0 Comentarii

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata