Images

11 iun. 2019

Ai simțit vreodată că alegerile tale ecologice nu au fost răsplătite? Atunci ar trebui să faci o vizită în orașul italian Bologna. Aici, primești înghețată și bere dacă mergi cu bicicleta. Cine a avut această inițiativă și cât de mult influențează alegerile localnicilor și turiștilor când vine vorba despre transport?

Bologna este orașul care te răsplătește cu înghețată și bere atunci când mergi cu bicicleta

Timp de șase luni pe an, o inițiativă numită Bella Mossa (treabă bună) pusă în practică în Bologna constă în recompensarea tuturor utilizatorilor mijloacelor de transport care nu poluează. Cu ce? Cu înghețată, bilete la film sau chiar o bere.

Programul, care se desfășoară în perioada aprilie-septembrie, vizează reducerea poluării și oferă rezidenților și vizitatorilor un stimulent pentru a merge pe jos, cu bicicleta sau cu mijloacele de transport în comun, în loc să călătorească cu mașina personală.

Participanții trebuie să descarce aplicația Better Points pe telefon, în cadrul căreia pot înregistra până la patru călătorii pe zi. Potrivit BBC, peste 100 de companii din Bologna s-au înscris în proiect, pentru a oferi beneficii pentru punctele acumulate.

Înainte de a se îndrepta către piste, călătorii ar trebui să fie conștienți de faptul că punctele sunt acordate pentru numărul de călătorii efectuate, nu pentru distanța parcursă. Indiferent dacă mergi pentru un kilometru sau pentru 10, punctele vor rămâne aceleași.

Pentru a evita orice abuz al sistemului, un dispozitiv de urmărire GPS se asigură că oamenii sunt sinceri cu privire la călătoriile pe care le înregistrează și la metoda de transport utilizată. Aplicația le spune utilizatorilor cât de mult dioxid de carbon a fost evitat pentru fiecare călătorie. În cele șase luni în care a fost operațional programul anul trecut, au fost înregistrate 3,7 milioane de kilometri de călătorii sustenabile în oraș.

Aceasta nu este prima dată când Bologna a deschis calea către sustenabilitate. În 2008, a fost organizat Festivalul Călătoriilor Responsabile și continuă să fie desfășurat anual de atunci. Scopul festivalului este de a implica turiștii și comunitatea locală în dezvoltarea unor practici responsabile din punct de vedere social, care să ajute mediul. De asemenea, programul încurajează participanții să analizeze abordarea lor în ceea ce privește turismul.

Sursă

06 iun. 2019

Recrutarea noilor angajați este un proces costisitor, care necesită mult timp. De aceea, trebuie să te asiguri că faci cea mai bună alegere atunci când angajezi oameni noi în companie. Presiunea timpului și a finanțelor îi poate face pe angajatori să facă greșeli atunci când recrutează, iar acest lucru se observă cel mai bine pe termen lung. Iată ce greșeli fac angajatorii atunci când angajează oameni noi în companie!

Cele mai comune greșeli pe care le fac angajatorii când recrutează oameni noi în companie

1. Așteaptă candidatul perfect

În terminologia domeniului recrutării, angajatul perfect se numește „purple squirrel”. Iar acesta este incredibil de greu de găsit. O piață a muncii în care există mulți candidați pentru joburi poate paraliza procesul de recrutare al unei companii. Angajatorii cred că trebuie să existe angajatul perfect, care bifează toate cerințele de pe listele lor. Doar trebuie să îl găsească.

În realitate, candidații perfecți sunt atât de rari, încât este recomandat să alegi o persoană care îndeplinește toate cerințele esențiale și care poate fi instruită pentru celelalte. Formarea profesională a unui candidat ajută la întărirea încrederii și la creșterea productivității, descoperind chiar calități care pot fi utile în viitor. Neocuparea poziției poate scădea productivitatea în companie și dăuna moralului echipei, deoarece angajații încearcă să acopere și responsabilitățile angajatului care lipsește.

2. Se bazează doar pe interviu

Deși interviul este unul dintre cele mai eficiente instrumente din cadrul recrutării, deciziile privind angajarea nu ar trebui făcute doar pe baza acestuia. Un studiu realizat de Chally Group a demonstrat că un interviu crește șansa de a găsit cel mai bun candidat doar cu 2%. Trebuie să incluzi cât mai mulți factori pe lista ta, inclusiv CV-ul, e-mailuri, scrisori de recomandare, prezența în mediul online.

3. Evaluează personalitatea, nu abilitățile profesionale și experiența

Ar fi perfect să te înțelegi bine cu toată lumea de la birou. Dar acest lucru este mult mai puțin important decât recrutarea celor mai buni candidați. Oamenii au tendința să angajeze persoane care sunt asemănătoare cu ei. Se simt cel mai confortabil în prezența acelor candidați. Acest lucru poate dăuna organizației de-a lungul timpului. Ai nevoie de oameni diferiți cu personalități diverse, pentru a rezolva toate sarcinile. Gândește-te la un client care te scoate din minți! Nu crezi că este probabil ca un nou angajat cu o personalitate similară să aibă aceeași problemă? De asemenea, dacă ai angajat o persoană pentru că ți-a plăcut, înseamnă că ai ignorat experiența și abilitățile profesionale.

4. Se grăbesc să angajeze

Ar trebui să aștepți o perioadă, până când aplică mai mulți candidați la oportunitățile profesionale din compania ta. Dacă nu poți alege dintre mai mulți candidați calificați pentru joburile disponibile, înseamnă că nu ar trebui să te grăbești. Nu te mulțumi cu un candidat dacă nu are abilitățile cheie necesare și experiența pe care o soliciți. Câteodată, este mai bine să prelungești perioada de recrutare.

5. Uită să evidențieze cultura companiei

Una dintre cele mai mari greșeli pe care le poți face este omiterea stilului și culturii companiei, aici fiind incluse beneficiile, salariile, avantajele și flexibilitatea. Multe persoane își petrec mai mult timp la muncă decât cu familia și prietenii. Oamenii caută un anumit mediu în care să se simtă confortabil sau care să le ofere anumite beneficii. Cultura companiei poate fi deosebit de importantă atunci când încerci să recrutezi oameni noi într-o industrie competitivă.

Aceste greșeli sunt adesea fatale pentru succesul final al unui angajat nou într-o companie. Dacă ar fi evitate aceste greșeli, ar crește probabilitatea ca angajații să fie fericiți și productivi, lucru care contribuie la bunăstarea companiei.

23 mai 2019
tablouri in muzeu

Poate că râsul este cel mai bun medicament, însă cultura se pare că are un efect la fel de important pentru sănătatea unei persoane. La această concluzie au ajuns cercetătorii din Montreal, Canada. Acum, doctorii din Canada pot prescrie o vizită gratuită la un muzeu de artă pentru pacienții cu o serie de afecțiuni, de la depresie la diabet și boli cronice. Iată cum au ajuns la această soluție inovatoare!

Care este motivul pentru care doctorii din Canada pot prescrie o vizită la un muzeu de artă?

Nathalie Bondil, directorul general al Montreal Museum of Fine Arts, a declarat că, în secolul XXI, cultura este ceea ce era activitatea fizică pentru sănătate în secolul XX. Instituția deja și-a concentrat atenția pe artă și wellness. A fost creat un studio supravegheat de un terapeut prin artă, cu programe care promovează bunăstarea prin artă, precum și colaborări cu medici în ceea ce privește beneficiile pentru sănătate ale vizitelor la muzeu.

Montreal Museum of Fine Arts s-a alăturat inițiativei Médecins Francophones du Canada, o asociație de medici vorbitori de limba franceză, pentru a le permite medicilor membri să prescrie pacienților vizite la muzeu. Hélène Boye, vicepreședintele asociației medicale, a declarat pentru publicația Gazette că există din ce în ce mai multe dovezi științifice conform cărora terapia artistică este benefică pentru sănătatea fizică a oamenilor. Corpul uman secretă hormoni atunci când vizitezi un muzeu, iar acești hormoni sunt responsabili pentru bunăstarea ta.

Arta are un efect similar pozitiv asemănător cu cel al exercițiilor fizice.

Doctorii le prezic exerciții fizie pacienților, deoarece știu că acestea cresc nivelul acelorași hormoni în organism. Vizitele la muzeu pot îmbunătăți starea de sănătate a pacienților de toate vârstele, putând fi o alternativă la activitatea fizică, în special în cazul persoanelor în vârstă.

Cercetătorii susțin că arta îi poate ajuta pe cei care suferă de boli fizice și psihice. Oamenii tind să creadă că această recomandare este bună doar pentru persoanele care suferă de probleme de sănătate mintală, care sunt deprimate sau care au probleme psihologice, dar este o presupunere falsă.

Muzeul le permite medicilor să prescrie 50 de vizite gratuite pe an pentru pacienți și îngrijitori. Fiecare prescripție va permite intrarea pentru maximum doi adulți și doi copii cu vârsta de cel mult 17 ani. În acest mod, cultura ar putea fi terapeutică nu doar pentru cei care suferă deja din cauza unei boli, ci și ca îngrijire preventivă pentru vizitatorii care însoțesc pacienții.

În Statele Unite, Fundația Națională pentru Arte a lucrat cu medicii mai mult de un deceniu pentru integrarea culturii în tratamente. Arta este un instrument pentru vindecare ca orice dispozitiv sau bisturiu, potrivit lui Chuck Siconolfi, arhitect specializat în designul medical.

Sursă: https://www.weforum.org

15 feb. 2019

Ești în ultimii ani de studii sau la masterat. Îți pregătești CV-ul și îți propui să ai o carieră de succes. Simți că o etapă a vieții tale se apropie de sfârșit, iar una nouă este pe cale să înceapă. Nu este întotdeauna ușor să faci tranziția de la a fi student la a fi angajat. Există multe greșeli pe care le poți face dacă nu știi la ce să fii atent. Din fericire, există câteva sfaturi pentru studenții care se pregătesc de o carieră de succes. Iată care sunt acestea!

Vrei să ai o carieră de succes? Iată ce ar trebui să iei în considerare!

  1. Nu evita internshipurile!

Internshipurile reprezintă unul dintre cele mai importante lucruri din timpul studenției. Și pe bună dreptate. Nu e nimic mai important decât o educație aplicată. Trebuie doar să fii atent să alegi internshipul potrivit, pentru a te ajuta să obții cariera entry-level pe care ți-o dorești. Indiferent dacă alegi o companie mare în care să faci internshipul sau o companie mai mică și locală, vei putea învăța cum să aplici cunoștințele pe care le ai. Caută ce companii oferă internshipuri pentru domeniul în care vrei să lucrezi. Poți suna la departamentul de resurse umane și întreba dacă acceptă stagiari și care sunt calificările necesare. Nu uita că profesorii tăi de la facultate pot fi cei mai buni aliați. Probabil că aceștia cunosc anumite companii care s-ar potrivi aptitudinilor tale. Doar prin încercări vei putea învăța lucruri valoroase despre tine, vei dezvolta aptitudinile și vei câștiga experiență.

  1. Profită de trainingurile suplimentare!

Nu refuza niciodată trainingurile suplimentare oferite de noul tău angajator! Multe companii angajează persoane noi, dar cei mai mulți angajați nu își dau seama că ar putea fi disponibile mai multe traininguri. Întreabă managerul sau departamentul de resurse umane ce cursuri sunt disponibile! Dorința constantă de învățare și de dezvoltare a orizontului de cunoaștere pot stabili bazele unei cariere înfloritoare și plină de satisfacții.

  1. Nu procrastina!

O greșeală comună este ideea conform căreia experiența ta profesională începe după facultate. Aceasta te poate face să ratezi oportunități viitoare. Începe să cauți oportunități profesionale dinainte să termini facultatea! Nu căuta automat acele joburi cu salarii minime sau foarte ușoare, dar care nu sunt în domeniul dorit de tine. Încearcă să găsești o oportunitate în domeniul în care ai făcut studiile.

  1. Fii mereu la curent cu noutățile!

Deși unele cariere entry-level sunt mai competitive decât altele, toate joburile necesită muncă și pregătire. Dacă ești mereu la curent cu noutățile din industrie și tehnologie, poți avea un avantaj în fața celorlalți aplicanți. Cei mai mulți studenți știu mai multe despre noile tehnologii decât profesioniștii consacrați, ajutându-i pe aceștia din urmă să inoveze. Aceiași studenți știu puține lucruri despre tendințele din industrie în multe cazuri. Încearcă să te informezi în mod constant, pentru a avea o perspectivă de ansamblu asupra industriei, dar și pentru a te pregăti mai bine pentru ceea ce urmează.

  1. Fii curios!

Cea mai frumoasă parte a acestei perioade a vieții este curiozitatea. Aceasta te ajută să înveți multe lucruri. Pune întrebările dificile, dar pune și întrebările evidente! Vei putea avea idei inovatoare dacă te bazezi pe curiozitatea ta. De asemenea, este important să înveți din greșeli. Doar prin nenumărate încercări vei ajunge acolo unde îți propui profesional. Învățând din propriile greșeli vei putea înțelege cum să îți schimbi comportamentul pentru a îmbunătăți rezultatele.

  1. Dezvoltă perspective diferite!

Poate chiar mai importante decât cunoștințele pot fi perspectivele diferite. De exemplu, perspectiva învățării te va ajuta mai mult decât să dezvolți o abilitate, deoarece abilitățile sunt depășite în 2-5 ani. Dacă vei avea o perspectivă a învățării, vei continua să îți îmbunătățești competențele necesare pentru o carieră în domeniul dorit de tine.

  1. Nu rata conferințele, dezbaterile și workshopurile de profil!

Pentru a descoperi oportunitățile profesionale mai ușor și pentru a-ți face o idee despre mediul de lucru din diferite companii în care ți-ai dori să lucrezi, este important să participi și la conferințe, dezbateri și workshopuri de profil. Vezi dacă găsești la BUZZCamp ceea ce cauți!

01 feb. 2019

Probabil că ai fost la câteva interviuri până acum. Poți încerca să te pregătești, să citești mai multe despre compania în cadrul căreia vei susține interviul, să afli de la alții cum s-ar putea desfășura interviul, dar adevărul este că niciodată nu poți fi sigur de cum va fi cu adevărat interviul. Unele interviuri pot dura 15 minute, iar altele chiar și două ore. Unele pot fi cronometrate, iar altele sunt doar discuții libere. Însă aproape toate tipurile de interviuri au o problemă: sunt mai mult sau mai puțin unilaterale. Vrei să știi cum să faci interviurile mai interactive? Iată câteva sfaturi!

Tips & tricks pentru a face interviurile mai interactive

Ca recrutor și manager, ai întrebări pe care vrei să le pui, lucruri pe care vrei să le cunoști pentru a-ți da seama dacă o anumită persoană se potrivește pentru o poziție disponibilă. Așa că pui o întrebare, lași potențialul angajat să răspundă, îți notezi, apoi treci la următoarea întrebare. Dar este oare aceasta cea mai bună modalitate de a încerca să cunonști un potențial angajat? Interviurile sunt cele care le dau cele mai multe emoții persoanelor care aplică pentru un job. Dacă vrei să-ți cunoști candidații mai bine și să treci peste întrebările monotone, trebuie să devii interactiv. Un interviu de angajare ar trebui să fie o conversație între potențialul angajat și recrutor, nu un discurs. Există câteva lucruri pe care le poți face pentru o interactivitate crescută a interviurilor. Iată câteva dintre acestea!

1. Organizează un interviu mobil (sau un eveniment de tip Open Doors)

Ridică-te de la biroul la care susții de obicei interviurile. Decât să ții interviul într-o sală de ședințe, fă un tur al companiei alături de candidat sau candidați, folosind timpul pentru a vorbi despre diferite lucruri. Fă-l pe candidat să simtă că face parte din experiența zilnică a companiei, prin prezentarea altor angajați, prin prezentarea și înțelegerea culturii organizaționale și, cel mai important, pentru a vedea dacă se potrivește acesteia. Poți apela la serviciile Inspire Group atunci când vine vorba de evenimentele de tip Open Doors. Mai multe detalii găsești aici.

2. Evită procesul formal al interviurilor

Vrei să îl faci pe candidat să se simtă confortabil în timpul interviului? Atunci ai nevoie de o abordare casual. În acest fel, va simți că este o conversație, nu un chestionar cu întrebări și răspunsuri. Vă puteți întâlni într-o locație neutră, cum ar fi o cafenea sau un spațiu de co-working. Un interviu mai puțin formal ar trebui să fie cu o singură persoană sau cu un număr restrâns de persoane, pentru ca acestea să se simtă confortabil, să fie sincere și deschise. În acest fel, vei putea afla mai multe despre personalitatea potențialilor angajați. Conceptul de eveniment Șezători organizat de Inspire Group te-ar putea ajuta să îți faci o idee mai exactă cu privire la acest truc de angajare.

3. Asigură-te că pui întrebări relevante

Chiar în momentul în care interviul de angajare este unul interactiv, tot va trebui să pui unele întrebări, așa că este important să le alegi pe cele care îți permit să porți o conversație cu canditatul. Erai obișnuit să pui întrebări bazate pe teorie? Cel mai bine este să le eviți și să pui întrebări bazate pe experiența candidaților. În acest mod, vei avea posibilitatea să asculți experiențele personale ale persoanelor care vin la interviu, lucru care te va ajuta să identifici modul în care acestea pot rezolva situațiile și conflictele, ce stă la baza dorinței de a face parte din compania în care lucrezi, ce domenii de expertiză cunosc și multe alte detalii importante.

Atunci când transformi interviurile într-o experiență interactivă, ai posibilitatea să iei cele mai bune decizii de angajare. Poți descoperi angajații potriviți printr-un mix de experiență, abilități, personalitate, loialitate și alți factori care se pliază pe valorile companiei. Iar interviurile interactive sunt cea mai bună modalitate de a face acest lucru.

23 ian. 2019

Marile dezbateri de-a lungul timpului au ajutat la modelarea lumii și a societății. De la planificarea argumentelor, la alegerea cuvintelor cu înțelepciune, dezbaterile te pot ajuta să confrunți diferite situații din viață și să înclini balanța în favoarea ta. Iată câteva modalități prin care dezbaterile te pot ajuta când vine vorba de dezvoltare personală și profesională!

 

Ce beneficii aduc la nivel personal și profesional dezbaterile?

1. Îți dezvolți gândirea critică

Deși nu participi la dezbateri în fiecare zi, este posibil să fii implicat în mici dezacorduri și divergențe de opinie. Dezbaterile, spre deosebire de certuri, te pot ajuta să calmezi o situație care se înrăutățește rapid. Fă în pas înapoi și alege-ți cuvintele cu înțelepciune! Dezbaterile te ajută să dezvolți abilități esențiale pentru gândirea critică, precum abilitatea de a aduce argumente solide și bine gândite. Gândirea critică îți menține curiozitatea cu privire la noi idei. De asemenea, te ajută să îți dai seama că nu ai dreptate de fiecare dată. Nimeni nu are.

2. Îți formulezi argumentele mai bine

Ai simțit vreodată că nu îți poți exprima părerea foarte bine? I se poate întâmpla oricui acest lucru. Dezbaterile te pot ajuta în acest aspect, indiferent de ce subiect este abordat în cadrul lor. De la explicarea ecuațiilor matematice complexe, la rezumatul cărții tale preferate, dezbaterile te ajută să îți cunoști mai bine audiența și să alegi tonul potrivit. Un ton prea formal te va înstrăina de ascultători, iar dacă ești prea relaxat s-ar putea ca argumentele tale să nu fie luate în serios. Abilitatea de a articula și de a planifica gândurile este vitală pentru dezbateri, ducând la argumente inteligente și clare.

3. Rezolvi mai ușor conflictele

O persoană care are experiență în dezbateri va rămâne concentrată și nu se va abate de la problema pe care o discută. La fel ca orice orator de succes, dă-ți seama cui te adresezi și prezintă un argument cu caracter personal! Este important și să știi cum să pierzi și să accepți că ai lacune, atât în dezbateri, cât și în viața de zi cu zi. Acest lucru te va ajuta și să rezolvi conflictele înainte de a începe. Prin urmare, acceptă orice critică ce ți se adresează! Te va face un orator mai priceput și o persoană mai bună pe termen lung.

4.Îți crește încrederea în sine

Dezbaterile vor contribui, de asemenea, la creșterea încrederii în sine, ajutându-te să te remarci la interviuri sau la evenimente profesionale. Dacă ești încrezător, te simți capabil să îți asumi o responsabilitate crescută și chiar anumite riscuri. O prezentare gândită în prealabil și o manieră încrezătoare de comunicare te vor transforma într-o persoană memorabilă în fața celorlalți.

5. Îți dezvolți abilitățile de prezentare

Prez5.entările joacă un rol esențial în felul în care ceilalți te percep ca individ și precum concurent. Gândește-te la ce vei spune, vorbește rar și clar! Acest lucru va ajuta la o înțelegere mai bună a ceea ce spui. Abilitățile bune de prezentare îți vor aduce respect în timpul dezbaterilor, dar și în alte situații viitoare.

6. Îți extinzi perspectiva asupra lumii

Dezbaterile ating subiecte politice și sociale importante, dar te pot ajuta și să ai o viziune asupra lumii complet diferită. Dezbaterile presupun studierea anumitor subiecte pe care poate că nu le-ai lua în considerare în mod normal, ceea ce înseamnă că te vor ajuta să dezvolți o înțelegere mai profundă a societății și a lumii în care trăim. O perspectivă extinsă asupra lumii te încurajează, de asemenea, să îți apreciezi talentele și realizările, făcându-te mai deschis la oportunitățile care te așteaptă.

7. Înveți să gândești „outside the box”

Gândește „outside the box”, provoacă-ți adversarul și fii gata să identifici lacunele din contraargumentele sale! Abilitatea de a gândi diferit și de a răspunde la întrebări și comentarii este esențială în timpul dezbaterilor. Ezitările te-ar putea costa puncte sau timp prețios. De fapt, abilitatea de a gândi „outside the box” te va ajuta în orice situație din viața ta, când perioada de timp este scurtă și trebuie să iei o decizie rapid.

Vrei să îți exersezi abilități pentru dezbateri? Ediția BUZZCamp cu numărul 21 introduce un concept nou, BUZZ Talks, care presupune dezbateri la aceeași masă cu speakerii tăi preferați, dar și cu reprezentanții unora dintre cele mai importante companii din România. Vino să îți faci cunoscută părerea cu privire la subiecte importante din domeniul profesional și personal, dar și să înveți mai multe de la specialiștii din diferite domenii! Înscrierea este gratuită, dar trebuie să îți rezervi locul în prealabil aici.

02 aug. 2018

Social media a devenit o parte indispensabilă din viața noastră. Când iei o pauză de la task-urile dificile de la muncă, dai câteva scroll-uri pe Facebook, pentru a vedea ce mai fac prietenii tăi sau ce melodii au apărut de la artiștii tăi preferați. Însă știai că platformele de social media te pot ajuta și să îți îmbunătățești brandul pers

  1. Urmărește publicațiile din domeniile care te interesează

Acesta este cel mai simplu mod prin care poți intra în contact cu ultimele tendințe din domeniile care te pasionează. În momentul în care urmărești anumite pagini, newsfeed-ul tău va fi plin de articole, clipuri și dezbateri cu privire la subiecte de interes. Iar ulterior poți utiliza acete cunoștințe pentru a impresiona angajatorul, viitorul angajator sau colegii.

  1. Urmărește influencerii din industria ta

Poți urmări și persoanele care au o anumită influență în domeniul în care îți dorești să lucrezi, în acest fel ghidându-te după practicile corecte împărtășite de acestea. În plus, îți poți extinde rețeaua profesională și verifica dacă acele tips&tricks oferite de influenceri se aplică și în cazul tău.

  1. Alege o poză profesionistă pentru rețelele sociale

Ai o poză neclară, cu zoom pe fața ta, într-o mulțime de oameni, pentru contul de LinkedIn? Înlocuiește-o cu o poză clară cu tine, în fața unui fundal simplu. Poza ta de profil de pe Facebook are prea multe cocktailuri colorate cu umbreluțe în ea? Schimb-o cu o poză care are și un dram de seriozitate în ea.

  1. Interacționează cu ceea ce postează ceilalți oameni relevanți pentru domeniul tău

Ai văzut un articol interesant scris de una dintre persoanele pe care o urmărești în social media? Atunci îi poți da și tu share, iar dacă îl cunoști ceva mai bine pe autorul acestuia, îi poți da și tag. Iar dacă ai colegi cu care ai lucrat împreună la proiectele pentru facultate foarte bine sau ați mai colaborat și alte dăți, le poți da recomandări pe LinkedIn. Aceste mici interacțiuni te pot ajuta să menții conexiunile valide și îi va încuraja pe cei care primesc recomandări de la tine să facă același lucru în privința ta.

02 aug. 2018

Dezvoltarea personală și dezvoltarea companiei sunt două aspecte importante și, în același timp, complementare. Punerea în evidență a abilităților tale este factorul care face DIFERENȚA între ceea ce înseamnă un angajat dedicat locului de muncă și activității sale și un angajat care este dornic doar să-și câștige banii pentru că a îndeplinit toate task-urile primite în acea lună.

 

Cum te asiguri că se vede această diferență?

Simplu: trebuie să duci firma pe culmile succesului. Capacitatea de sinteză, empatia față de clienți, dar și față de noile proiecte trebuie să fie punctele tău forte. Întotdeauna te vei lovi de situații, task-uri și proiecte noi pentru care trebuie să te dedici 100%, iar empatia și capacitatea de sinteză te vor ajuta să înțelegi mai bine ceea ce ai de făcut și să-ți duci toate sarcinile la sfârșit.  Nu uita: detaliile sunt foarte importante! De aceea, autoevaluarea constantă și feedback-urile primite din partea colegilor sunt foarte importante pentru a nu omite niciun detaliu în ceea ce privește activitatea ta de la locul de muncă.

Dă un plus de valoare firmei!

Tu, ca angajat, trebuie să-ți justifici prezența prin adaosul de valoare pe care-l dai firmei. Pentru acest aspect este nevoie de cei trei A: autodepășire, adaptare și atenție.

Atenția la noile tendințe ale industriei este un factor important ce contribuie la evoluția personală și a firmei. Dacă apar pe parcurs noi strategii pentru îmbunătățirea activității de la muncă, asigură-te că le înțelegi și în același timp ți le însusești. Astfel, dacă nu rămâi conectat la noile tendințe ale industriei, s-ar putea să pierzi teren în fața celorlalți angajați adaptați tot timpul la schimbări, dar în același timp va pierde și firma pentru care lucrezi.

Autodepășirea – îmbunătățește-ți întotdeauna competențele pentru a ieși în evidență în fața celorlalți angajați, dar și în fața clienților pentru a fi și tu, dar și ei mulțumiți de munca ta. Cu siguranță, dacă clienții vor fi în permanență mulțumiți de activitatea ta, atunci ei vor apela în permanență la serviciile tale, va crește numărul clienților și astfel vei contribui și la evoluția companiei.

Adaptarea, adică flexibilitatea, este un alt factor important pe care tu trebuie să ți-l însușești. În toate domeniile de activitate se produc schimbări, astfel încât ceea ce era de actualitate ieri nu mai este astăzi. Astfel, se observă cum autodepășirea și atenția, deși importante, nu sunt suficiente. Este necesar să conștientizezi că felul în care abordai o anumită sarcină este depășit din punct de vedere al eficienței, iar pentru asta ai nevoie de flexibilitate pentru a ajunge din nou la performanță. În plus, este important să știi când trebuie să abandonezi modul de lucru vechi pentru unul nou și când trebuie să-ți păstrezi propriul stil, indiferent de tendințele de pe piață, deoarece inovația fără flexibilitate nu există.

După toate aceste aspecte prezentate, ajungem la concluzia că întotdeauna este nevoie de îmbunătățirea abilităților și adaptarea la noile tendințe pentru a contribui la imaginea companiei pentru care lucrezi. În plus, trebuie să conștientizezi faptul că succesul firmei are un impact major asupra satisfacției angajatului, dacă acesta a contribuit la creșterea imaginii firmei.

 

02 aug. 2018

Nu contează care este job-ul tău, prima zi este o experiență de neuitat. O pregătire corespunzătoare poate face toată diferența la prima impresie. Depinde de tine și de pregătirea ta dacă  o vei transforma într-o experiență pozitivă sau negativă. O să-ți dezvăluim 6 dintre cele mai bune sfaturi pentru a transforma prima zi de job într-o amintire plăcută. Iată care sunt acestea!

Ce sfaturi te pot ajuta în prima zi la job?

Odihnește-te și relaxează-te.

Cu toții știm că o noapte bine dormită îți va stimula performanța.Încearcă să faci din noaptea anterioară una cât mai relaxantă.Recomandarea noastră este sa apari la job cât mai energic și gata să faci o primă impresie buna.

Fă-ți apariția la timp.

Punctualitatea este o calitate foarte apreciată, dar si una dintre cheile succesului. Asigură-te că vei ajunge înainte cu 10-15 minute la job, apelând din timp la Google Maps. Calculează-ți distanța și timpul până la birou. Dacă ajungi la timp, le vei dovedi angajatorilor tăi că ești o persoană organizată.

Controlează-ți emoțiile.

Sunt șanse mari, ca începător, să fii cuprins de emoții. Nu-ți face griji! Colegii vor ține cont de faptul că ești nou și te vor lăsa să te acomodezi ușor. Nu încerca prea tare să impresionezi din prima zi, s-ar putea dovedi că e o pierdere de energie. Totul trebuie să vină natural.

Pregătește-te și pune întrebări.

Dacă ai întrebări pe care nu le-ai adresat la interviu, nu ezita să o faci acum. Pregătește întrebările de seara pentru a nu omite ceva. Adresându-le întrebări angajatorilor, vor vedea că ești curios și deschis spre a învăța lucruri noi.

Ascultă și observă.

Fii atent la ce informații și întrebări ți se adresează, dar și la discuțiile colegilor și angajatorilor tăi privind task-urile și pașii pe care îi urmează în afacere. Te poate ajuta foarte mult să afli lucruri noi despre echipa ta și proiectele lor.

Fii sociabil. Zâmbește!

Vorbind cu colegii tăi, fiind dinamic și cooperativ sunt câțiva dintre pașii care te pot ajuta să începi cu dreptul. Nu uita entuziasmul și zâmbetul acasă!

Acum că știi care sunt sfaturile ce îți pot transforma prima zi la job într-o experiență memorabilă, te invităm la BUZZCamp – Game of Professions, pentru a discuta cu reprezentanții unora dintre companiile în care ți-ai dori să lucrezi și, de ce nu, pentru a obține o poziție în echipele acestora. Nu uita să te înscrii aici, iar noi îți rezervăm un loc la preview-ul vieții tale profesionale.

02 aug. 2018

Există numeroase motive care te pot determina să lucrezi într-o companie, la fel cum există multe motive care te pot convinge să încerci să-ți pornești propriul business.  Avantaje și dezvantaje există în cazul ambelor situații, însă rămâne la latitudinea ta cu care dintre cele două te identifici mai bine.

În acest articol am punctat câteva aspecte care să-ți ofere un răspuns la întrebările tale, în cazul în care ești nelămurit/ă.

 

De ce să lucrezi  într-o companie?

 

Siguranța oferită de locul de muncă. Fiind angajat într-o companie, reușești să-ți păstrezi un venit cert, înlăturând astfel stresul detereminat de nesiguranța sumei lunare pe care ai putea să o câștigi.

Dorința de a avansa și crește pe scara ierarhiei. Dacă ești o persoană ambițioasă și determinată, îi poți arăta acest lucru angajatorului. Poți obține beneficii prin munca depusă, autdepășindu-ți în același timp situația. Dorința de a avansa te schimbă atât din punct de vedere profesional, cât și din punct de vedere personal, îți atribuie noi calități și te ajută să evoluezi. O companie sau o organizație îți dă ocazia să demonstrezi puterea abilităților tale, cât și pasiunea pe care o depui în activitățile profesionale pe care le desfășori.

Beneficiile. Mulți angajatori oferă numeroase beneficii  începând cu traininguri, călătorii plătite, reduceri masive, până la asigurare medicală privată. Așa că atunci când iei decizia de a fi angajat,  ia în calcul și pachetul de beneficii care ar putea să sosească împreună cu jobul ales.

 

De ce sa-ți începi propria afacere ?

 

Ești creativ și inventiv.  Dacă ești de părere că nu-ți poți exprima ideile, convingerile și planurile atunci când lucrezi pentru cineva, ei bine, poate ar trebui să încerci să muncești pe cont propriu. Dacă simți o constrângere determinată de normele și valorile unei companii sau organizații, încearcă să-ți modelezi singur drumul profesional.

Nu îți poți imagina să lucrezi pentru altcineva. Dorești să fii lider, să depinzi doar de tine și  de ideile tale și să nu fi nevoit/ă să oferi explicații pentru convingerile tale nimănui? Dacă ai posibilitatea să investești atât din punct de vedere material, cât și personal într-o afacere proprie, ar trebui să iei în calcul această variantă.

Ești original/ă. Dacă îți place să te implici, ai o viziune proprie, o amprentă unică, atunci poate toate aceste lucruri ar trebui investite și dezvoltate în cadrul unui proiect propriu. Originalitatea este o caracteristică apreciată și de angajator, însă dacă dorești să o exploatezi la cel mai înalt nivel o afacere proprie poate fi cea mai bună modalitate prin care să realizezi acest lucru.